Spegelbild

Kort, blankt, svart hår i fullständig oreda.
Spralliga, blå ögon med gula strimmor, kantade av mörka rundade ögonbryn.
Roligt liten näsa med små små fräknar.
Rund, liten, karaktäristisk haka som är genomgående hos familjens kvinnliga medlemmar.
Om jag ler, syns små vita framtänder med mellanrum för en tioöring, lite olika långa.
Röda örhängen skymtas.

Den faktiska spegelbilden reflekterar inte vad som gömmer sig innanför det yttre jag visar upp.
Inuti finns numera ett lugn, en trygghet, glädje och viljan att ge allt.
Borta är rastlösheten, paniken, rädslan och känslan av att hamnat fel.
Utstrålning som inte syns i spegeln utan i sättet att vara, visar numera på riktig solid glädje över att vara Beez.

Damn it´s good to be me.
 

Kommentarer
Postat av: M

Jag är ju lite av en språknörd, så jag gillar egentligen grammatik lite grann i smyg. Men när man verkligen inte kan något är det mest plågsamt! Men jag håller humöret uppe, så kanske att jag lär mig :)

2008-09-12 @ 00:23:21
URL: http://passopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0