Sommarens definitiva utmarch

Vi sade adjö till vackra krukor i underbara färger och dess innehåll östes överbord.
Roliga kaffevaxduken rullades ihop och förkastades till papperskorgen.
Jordgubbsplantorna med dess bruna vissna kroppar försvann spårlöst.
Fina ölflasköppnaren fann ett nytt hem. Likaså vackra kapsylskålen.
Bord och stolar vaskades av från smuts och bars sorgset ner i mörkret.
Tom, kal och tråkig balkong finns numera utanför våra fönster.

Men inom snar framtid kommer den fyllas av en och annan tomte och någon julig växt som klarar den kalla vintern.
Jag viskar ut genom balkongdörren att herr balkong inte skall misströsta och vara höstdeppig. Vi ordnar detta. Ha bara tålamod i några veckor tills det inte anses knäppt att julpynta längre. Sen ska du bli vacker och hänförande igen.

Sommaren är definitivt utmarcherad.
Raggsockorna är på. Mössorna framtagna. Vinterskorna inköpta. Glögsettet inhandlat. Glöggen skymtad och efterlängtad. Julplaneringen har börjat ta fart..

Efter en mycket skön och rogivande gladlynt helg är det dags för nya friska tag för Beez.
The rain just gotta stop.
Det regnar och blåser storm. Och då jag inte har samma förtroende för avtagande regn och oväder så inser jag att Jyggen får hosta igång. Därför har jag inte alls bråttom utan kan lalla ett tag till.

Möjligtvis ett par hundra simtag bland irriterade tanter idag efter arbetsdagens slut?
Ett besök hos världes bästa mamma skall göras, idag, imorgon eller en dag denna vecka iallafall.

Jag saknar men om jag hoppar genom veckan med tusen olika anhalter, så vet jag att det inte känns som tusen år innan du pussar mig på magen.

Over and out amigos.
Let the winter march in. Im so ready.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0