Kvittrar och hoppsastegar

Jag hade den här låten i huvudet innan jag ens hade segat upp mina ögonlock idag.
Stod och trallade på den i duschen ett bra tag innan jag kom på vilken banal sångare som sjunger den och hur otroligt kass låten egentligen är.

God morgon världen
vilken underbar dag
Säg vart går färden, vart åker vi idag?
God morgon världen
här kommer jag
Och det har aldrig förut känts så bra!

Men jag vart glad när jag vaknade och skall fortsätta vara en glad Beez hela långa fredagen.
Igår studsade jag mellan vattenpölarna som en pingisspelare. En hoppande, trippande vessleliknande kinesisk pingisspelare.
Eftersom jag lånade det stora braiga paraplyet så vart det enda som blev blött, mina små gympadojsbeklädda fossingar. Det är faktiskt inget bekvämt att gå på långpromenad i gummistövlar. Även om det är världens finaste röda gummistövlar.

Mitt humör har nog den största amplituden denna värld någonsin skådat.
Jag biir t.om. rädd för mig själv ibland när jag är på så fruktansvärt dåligt humör att ja hugger som en kobra och elakheterna och avsnäsningarna bara haglar över snälla arbetskollegor.
Nästa da kan jag komma hoppsastegande in från hällregn och kvittra gomorron, någon som vill ha en nybakt muffin? 
Vilket jag skall göra idag.

God morgon världen, här är jag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0