Das Arbeit hägrar

För första gången i mitt liv längtar jag till jobb.
Sköna härliga stolen med fötterna på skrivbordet. Datorn med internetuppkoppling. Bristen av människor med så pass underligt skratt att du skäms å hans vägnar ända in i märgen. Likaså bristen av rövslickande besserwissermuppar. Underbara arbetskollegor som varken talar engelska med förfärlig hemsk tysk brytning eller blundar som i trans när de pratar. Äcklig mat i något som ger en kalla rysningar och minner om mellanstadiets matsal. Ingen hotellmats som vill ta betalt för gratis hotellrum. Ingen stor galleria där mini och jag inte finner någon informationstavla utan irrar som två möss i ett hamsterhjul. Inget kånkande av packning i tid och otid. Inget nästanmissande av flygplan. Inga luftgropar som ger mig ihärdigt illamående och flygrädsla. Och slutligen ingen fasansfullt stressad taxichaufför som bränner genom halmstad på tio sekunder mot alla rödljus.

Sköna härliga underbara arbete, här kommer jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0