Rundsmörjning

Tänk om man ändå vore en bil.

"Hejsan. Jag skall besiktigas om två veckor. Skulle Ni kunna serva mig innan dess? Det var ett tag sen någon gick igenom mig och såg över alla mina funktioner så jag är lite orolig att jag inte går igenom."

Mekanikern kollar att det inte slirar någonstans. Att alla skruvar och bultar är på plats. Att jag hinner bromsa när jag ska. Att allt rullar friktionsfritt. Att alla knutpunker ser ok ut. Att jag inte läcker ut för mkt skit. Att alla ljus är hemma. Att jag väger ok. Och sen slutar han med att ge mig en rejäl rundsmörjning.

Sen tar du med mig till den sura besiktningsgubben.
Även han år igenom alla mina funktioner och ser så att inte mekanikern har fuskat med något.
Jag går igenom utan problem, med en stjärna i kanten.
Sen är jag fri att åter rulla längs gator och torg.

Fan vilken tur. Inget körförbud den här gången heller.
Jag lurade dem igen.


image71

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0