Shut up chicken. The easterbunny is gone.

Uttrycket pyntades av T och mig för många påskar sedan.
Kom på det i bilen på väg hemåt idag.
Ha ha ha ha.

Ett gigantiskt påskägg finns i vår ägo.
Mamman min har givmilt donerat oss kolossalt mycket nougatägg, skumma kaniner och underbar marsipan.
Vad gör man egentligen i påskens tider förutom att äta mängder av godis?
Ägg finns inte på min lista över saker som är goda att stoppa i munnen direkt. Men ett eller två får jag väl trycka i mig och se glad ut. Varför äter man ägg till påsk egentligen?

Imorgon skall jag måla ägg i klara fina färger.
Äggtoddy är en sak som måste förtäras när påskriset står klädd i fjäderskrud. Vilken spritsort har man i toddyn? Konjak eller rom har jag starkt för mig.

Fina påskarrangemang har jag ordnat.
Tulpanerna håller på att slå ut och liljorna är redan alldeles för långa för att se ut som mini.

Röda gummistövlar har länge stått på min lista över saker jag vill ikläda mig.
Nu har jag hittat dem.
När jag och älsklingen var i det danska landet stod de plötsligt där framför mig med en gloria över sig som skrek Köp mig!
Nu står de i vår hall och ler mot mig var gång jag går förbi.
Plaska i vattenpölar har de redan fått göra vid flera tillfällen.
Att far min skrattade åt dem bryr jag mig inte om.
Han skrattar alltid åt mig.

Några fina bilder tillägnar jag er idag.

image65
Arrangera bilder innan jag går till jobbet får inte bli en vana. Jag blir så sen.....


image66
Vackra vackra liljor. Älskar gult.


image67
Yrvaken efter att ha sovit alldeles för länge på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0