Akut driftstopp

"Jaså.... Jaha..... Kul!.... Va?!"
Säg vad du vill. Jag varken hör, ser, reagerar eller bryr mig.
Min hjärna har drabbats av den största overloaden i dess historia. Och då snackar vi om hjärnan som är lokaliserad inuti huvudet som sitter fast på min kropp. En hjärna som ständigt utsätts för de mest bisarra tankegångar och frågeställningar.
Den har efter alldeles för många mindre programmeringsfel, drabbats av akut driftstopp. Vilket kan beskrivas som att den fungerar som en atrapp.
Jag ser ut som om jag skulle fungera men det är bara ett tomt hölje. Inuti finns ingenting som överhuvudtaget skulle kunna fungera som en normal hjärna.
Men atrapper har lurat folk förut.
Ta de där blinkande fejkbillarmen t.ex. De har förvirrat mången tjuv.
Men en människa med någorlunda intelligenskvot inser snart att mitt jahaande och jasåande bara är kringledande manövrar.
Min hjärna har drabbats av akut driftstopp.
Den behöver omformateras och alla tänkarfunktioner måste installeras om.
Enkla tankar, så som var mjölken skall ställas, hur väckarklockan fungerar och på vilken sida av tandborsten som tandkrämen skall placeras, behöver flera minuter på sig för att aktivera rätt inlärda beteénde.
Jag skall nu krypa ner under täcket.
Åt vilket håll skall jag lägga fötterna?


 

Detta är min kompis. Han bor i Jyggen.

image61


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0