Skvatt galen

Ibland kommer jag på mig själv att jag tänker om mig själv att jag måste vara skvatt galen.
Idag kom jag på  mig själv med att vara ute och löpträna i 30 graders hetta och stekande sol. Mitt på dagen vid ettsnåret.
Hur tänkte jag då, tänkte jag.
Alla människor jag mötte stank kokossolkräm och hade solkepsen på. De hade packat strandtenniset och solstolen. Badtofflorna trampade frentiskt runt runt och det enda de hade i tankarna var havets svalkande plurr.
Men inte Beez inte. Hon sprang en mil stånkades och pustandes.
Precis innanför dörren ringde mor min. "Var har du varit? Jag har ringt minst hundra gånger" Jo, jag sprang en runda. "Är du helt galen tösabit. I denna hettan. Lägg dig i skuggan med en bra bok!"
Varför gjorde jag inte det istället?
Jag var tvungen att lägga på då telefonen dröp av svett.
Undrar fortfarande vad hon egentligen ville....



En svettig svettig flicka. Blääääääääääääärk.

Nu skall liten flicka hoppa in i kalla duschen för hon luktar nästan lika illa som benskydden hon bär största delen av sin tid. Hur kan en så söt flicka som jag lukta så in i bengens illa om smalben och fötter? Jag förpassas tillsammans med mina benskydd utanför omklädningsrummet emellanåt.
Sen är det dags att tvätta all smutsig byk som samlats i, utanför, bakom och även under vår tvättkorg.
Sen skall det städas och fejas.
Kanske att ja sätter mig i brassestolen med ett kapitel i citronboken först.

Vi springer om varandra. Cirkulerar liksom. Nämen hej, är du här. Jaså. Men jag drar nu då. Ses en annan gång kanske. Jaså du ska flytta till Mars. Är inte där hemskt kallt? Jaså, 30 grader. Fy. Ät en glass så blir du sval.

Solsting har drabbat liten flicka. Svettat ner soffan nu också. Äsch då.

Måste skynda.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Gibbe

Haha!

Luktar nästan lika illa som dina benskydd..haha

Inget illa menat men då skulle jag INTE vilja vara nära dig..för dom luktar verkligen INTE blommor precis..



Beez du är allt för go ibland! =)

2008-06-08 @ 15:04:58
URL: http://deliciousone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0