Piiiiip

Jag vaknar med ett ryck.
Fan, ska jag gå upp redan.?
Försöker trycka på snoozen.
Det händer inget.
Bankar på klockan.
Det händer inget.
Blir varse att klockan bara är 01.23.
Det fortsätter pipa.
Slår till mannen vid min sida.
Det piiiiiiiper.
Han mumlar något.
Jag reser mig upp för att lokalisera pipet.
Står och svajar och försöker greppa var jag är, vad det är som låter och hur jag ska få tyst på oväsendet.
Då slutar det plötsligt.
Jag går och lägger mig.
Han muttrar något.
Det piper igen.
Klockan är 05.20 och jag stänger av alarmet.

Undrar om jag drömt ngt helt outstanding verkligt piiiiip eller om mannen kommer ihåg samma sak.


Kommentarer
Postat av: Gibbe

Men Bea då!

Du får knuffa ut han ur sängen nästa gång! haha

2008-06-05 @ 09:36:08
URL: http://deliciousone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0