När det blåser

När det blåser riktigt mycket vill jag allid flyga.
Ta sats och hoppa rakt upp i luften. Känna den kraftfulla vindstyrkan lyfta mig och föra mig långt långt bort.
Inte fint och lugnt seglande utan ryckande snabbt.
Jag försöker alltid testa i smyg. Testa hoppa och se om han lyfter mig. Ibland känns det som riktigt nära men det är aldrig på riktigt.

Ett projekt inreda vardagsrum har påbörjats.
Matsalsstolarna blev igår vackert röda. Jag slet och svor medan jag ryckte bort gammalt fult gult och nitade sött rött.
Månne en liten ommöblering ske. Inbjudande matplats, skönt slapp soffläge och uppvisande ordinärt barskåp.
To be continued.

Känslan idag är lite lugnare, lite mer trygg än igår.
Du är det bästa som någonsin hänt mig.

Dags att gömma mig ytterligare en dag på arbetet.
Fyra veckor till semester.
Blä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0