Hur kan det alltid vara måndag?

Jag känner igen detta scenario.
Kaffekopp. Dator. Tickande klocka. Jag vill inte.
Hur i hela friden kan det vara måndag idag? Det vart ju fredag igår.

Såg alla vackra flickor och pojkar komma åkandes med håret fladdrande i fina öppna bilar igår på väg hem från beachen. Fy tusan vad jag har blivit gammal. Sju år sedan jag själv stod där, obekväm i en vacker långklänning med en hunk till kavaljer vid min sida. =0)
Gammal gammal vis Beez säger idag att det är skönt att bli äldre. Skönt att finna sin plats och känna att man hittat rätt.

Beachen igår ja.
Jag har antagit en grisskär ton av årets första solstrålar på den bleka kroppen. Vattnet var alldeles för kallt för badkrukan Beez.
Jomenvisst. Badkruka blev jag kallad av en hel okänd farbror. Hrmpf.

Tack för en trevlig kväll i Skummeslöv vännen.
Du vet att jag tycker mest om dig i hela världen.
Löftet står kvar; om jag är ogift vid 30 så gifter vi oss.

Have a great one today.
Over an dout.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0