Catch the Moment



Flyg lilla söta nyckelpiga och den söta lilla nyckelpigan flög.
Vacker bild tagen igår seneftermiddag bland blommorna på vår balkong.

Idag känns som en tankens dag för Beez.
Vaknade med en fundersam rynka mellan mina nyplockade ögonbryn.
Jag liksom fastnar i funderingarnas sticky flugpapper bland.
Hjärnan kan inte sluta spinna och det pågår ett ständigt funderande.
Inte bara vanliga Beez tankar, som tänk om jag skulle mula den där söta tanten med rullatorn med min mjukglass med karamellströssel, vad skulle hon göra då?, utan mer energikrävande tankar.
Jag blir frånvarande, tappig och allmänt irriterande disträ.
Jag är dessutom oförmögen att dra mig själv upp ur funderingarnas grop.
Jag blir som Joakim von Anka.
Gropen som jag cirkulerar i blír bara djupare och djupare.
Snälla söta du. 
Dra upp mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0