Glasskålar

Världens finaste glasskålar är inköpta och invigda. Gröna fina på fot. Men de som började som sex till antal blev snabbt fem. Första diskningen fumlade slapphänte disträa Bezz klirr av en av de sex. Dumma dumma klantiga jag.
Men fina är de.
Vill du komma hit och äta glass?
Amnestys Byring och Bråte är världens roligaste ställe att tillbringa en lördagsförmiddag på. Jag älskar att vara sakletare för en stund och finna de mest underbara ting.

Utanför mitt fönster har solens välkomnade strålar bytts ut mot en tjock grått överhängande mulet täcke. Men huvudsaken är att den har visat sig. Om inte västkustens ständiga vindbyar hade varit så isande hade dagen varit nästan vårliknande.
Jag sitter ensammen i soffan under filten, och lade undan Harry Potter för en liten stunds blippande på det världsomspännande nätet. Snart skall jag åter dyka ner i hans förtrollande värld.

Kvällen säger lustparty. Ett par öl är inköpta men jag är inte sugen på att förtära dem. Jag tar dem med mig ändå. En, kanske t.om. två, slinker säkert ned.
Tråkig pensionär som sitter hemma kan man kalla mig för. Jag borde ge mig ut på stan för en gångs skull. Skaka lite rumpa och träffa folk.
Hur kan jag då vara så sugen på att köpa lite godis och sen låsa in mig i lägenheten, krypa ner under min filt igen och läsa Harry Potter?
Fulla människor är inget som tilltalar mig denna kväll heller.
Jag känner mig inte så tråkig som jag kanske framträder. Jag känner mig fullt nöjd med min situation och mitt val att bojkotta köttmarknaden på alla Halmstads uteställen. Då jag känner mig så osingel som en liten flicka kan vara, har jag tappat tron om att finna något nöje i att trängas bland fulla kåta människor. 
Låter jag bitter?
När jag läser vad jag skriver så tycker jag själv att jag låter väldigt tråkig och bitter.
Det skall iaf bli kul att träffa alla snälla goa underbara människor. Vi skall lära oss mer om våra lustar. Vi kommer få en underbar kväll.






Sätta sig på bussen med söta flickor för transport till Laholm om ca en timme.
Borde jag kanske duscha och snygga till mig. Finna ett eller två klädesplagg att ikläda mig.
Kanske blir de rutiga byxorna idag? Mina nya fina bruna skor blir det iaf.
Nu sa snuttan att hon hade bråttom. 
Då borde jag ha det också väl?




  

Kommentarer
Postat av: Simmis

Jag känner igen ölen! Ha en alldeles underbar kväll!

2008-02-02 @ 18:23:05
Postat av: M

Skakar man tillräckligt mycket rumpa brukar de fulla människorna liksom försvinna ur ens egna lilla värld. Och om man kör på temat "skaka så fult du kan", då försvinner de på riktigt. Ha en kul kväll :)

2008-02-02 @ 18:38:01
URL: http://www.passopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0