Tornado

I ett jehuj med blå sparkcykel. *Pliiiiingeling*
Kraschade rakt in i dörren.
 
Flygande fram i jyggen, med blå fartränder sprutande ut bakifrån.

Drömmande med Kents ledsamma höstdeppmusik svepande förbi ömsint handhållande par utmed Nissan, i ett virrvarr av fallande löv.

Ilsket dragandes snabeldraken varv efter varv i lägenheten.

Energiskt skrubbandes med såväl toaborste som skursvamp på allt jag kom åt i badrummet.

Förvirrat glömmandes köttbullar så att de förvandlas till förkolnade, hårda små klumpar i pannan.

Förbannat pumpandes på ett cykeldäck som jag vet måste transporteras till närmsta mack för ifyllnad av luft.

Noggrannt borstande av tänder så de skall skina blankt vita.

Jag är en levande tornado idag.
Dags för sängen. Ensam i natt betyder ingen tornado där i alla fall, trots att nya lakan är något av det bästa jag vet.
=0)

Over and out.
Sleep tight!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0