Spår

Människor som sätter spår.

Vissa personer träffar man. Känner ett tag. Sedan går man skilda vägar och livet fungerar alldeles utmärkt ändå.
Kan vara någon man behöver just i det stadiet av livet men som senare i en annan situation inte klickar alls.
Personer som man ibland senare i livet sänder en tanke, men tanken är bara flyktig och likaså personen bakom den.

Men det finns människor som sätter spår. Människor som berör. Människor som har en stor plats och en stor mening i ens liv.
Dessa människor finns alltid kvar inom en.

Du är en av mina absolut bästa vänner idag. Jag älskar dig fortfarande och jag vet att du alltid finns där för mig. När jag faller, och det gör jag alltid, finns du där och fångar mig. Gång efter gång.
Vi har sjukt roligt ihop. Vi tjurar på varandra.
Det är dig jag ringer när jag är ledsen. Det är dig jag ringer när jag är hoppande glad. För du är den enda som vet allt om mig. Vet hur jag reagerar när jag mår som sämst, men också hur jag är när jag är världens lyckligaste.
Trodde att vi skulle vara för alltid. Och på ett vis är vi det. Som världens bästa vänner, precis som det redan från början nog var menat att vara. Bandet mellan oss kan aldrig klippas av.
Kommer älska dig för alltid T.

Vi har alltid varit lika. I skolan föll vi för exakt samma pojkar. Krigade om dem fast vi egentligen inte ville.
Vi har alltid klickat på något vis.
Idag fungerar vi underbart ihop. Vi har blivit vuxna och respekterar varandra på ett högre plan. Och vi är fortfarande extremt lika. Vi är i vår bubbla och jag älskar dig gumman. Är vi kanske födda ur samma embyo?

Vissa människor känner man på en gång att där finns något speciellt. Att de berör. Utan att egentligen veta varför.
Klicket finns där.
Jag känner det, gör du?













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0