Pissdag

Världens sämsta humör har drabbat mig idag.
Jag har bråkat med varenda apparat jag tagit i mina händer idag. Gjorde mina kollegor vansinniga med mina aggressiva hot mot döda ting. De har fått hjälpa mig med precis allt idag. Skänker dem, trots mitt förbannade tillstånd, en tacksam tanke.
Just idag förstår jag varför jag inte kan dela mitt liv med någon. När dagar som denna inträffar, vilket sker pretty often, måste jag få vara alldeles ensam och instängd i min lägenhet.
Jag hugger på allt. Svarar inte på tilltal. Ger sarkastiska ilskna blickar åt alla jag möter. Slår på skärmar, möbler och apparater. Svordomar, suckar och aggressiva skrik kommer ur min söta mun utan att jag märker det.

Jag är en fruktansvärd människa dagar som denna.

Borde låsas in i min lägenhet med en tvångströja och munkavle.

Vad har givit mig detta icke tolererbara humör denna dag?
Jag har absolut ingen aning.
Jag kan vakna glad och lycklig och nynnandes på en trallvänlig låt.
Men jag kan också vakna förbannad och spy ut galla redan när jag slår upp de blå ögonen.

Och nu bär det av till träningen. Stackars satar som skall behöva möta mig idag.

Jag hoppas på att en betydligt trevligare och gladare Beez slår upp ögonen imorgon. Det är ju ändå fredag...

Morrrrr på er allesamman idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0