Göte

Duktiga jag skulle idag ringa en leverantör för en beställning.
Säljaren Göte, 55 plus svarar. Jag presenterar mig fint. Sedan säger jag "Jag skulle vilja beställa gummistroppar." Göte blir först alldeles tyst i telefonen. Sedan lägger han av ett asgarv. "Vad sa du att du skulle vilja beställa?"
På direkten inser jag mitt misstag. Jag förstår vad Göte tror att jag sa. Det tar ett tag för mig att finna ett andra alternativt ordval.
"Ehhhh. Jag skulle vilja beställa gummiband..."
Resten av samtalet fortskrider under ganska mycket skrattanfall från bådas sida.
Jag gjorde nog farbror Götes dag i alla fall.

Det kalla råa höstvädret, med blåst och små regn, inbjuder inte direkt till utomhusvistelse. Men jag måste rensa min överbelastade hjärna.
Hoppas inte all färg rinner av mig i regnet.

Over and out my beautiful friends.

Kommentarer
Postat av: julls

haha du e så rolig bez..

2007-09-20 @ 20:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0