Så är vi bakis igen, mitt huvud och jag

I och för sig har det lagt sig lite framemot kvällningen.
En och en halv liter mjölk är det som botar min baksmälla varje gång.
Undrar varför jag känner ett sådant sug efter just mjök.
Gårdagens partaj var helt out of controll. Gin är inte alls min grej.
Sen cyklade jag vilse på hemvägen. Irrande långt utanför mina hembygder.
E snäll pojke följde mig en bit på vägen, kånkandes på den röda faran. Han tappade den några gånger på vägen, hade nog med att ha styrsel på sina egna ben.
Ytterst komiska måste vi ha sett ut där vi lallade på vägen.
Sen vände han om, eftersom han bodde180 grader åt motsatt håll. Det var då jag kom på villovägar. Jag går alltid vilse i fyllan och villan. Skall inte lämnas utan uppsyn.

Idag har möbler kånkats in i min lya. Arvegods har övertagits från syster stor. Ett vackert bord som skall placeras i vardagsrummet. På köpet kom nya köksstolar. Togs tacksamt emot då det hos de nuvarande finns en osittbar. Mr A skulle stå på den vill jag mig minnas och ett kabrak hördes.
På grund av tokbakfylla idag har inte de gamla stolarna burits nedför trappen utan står kvar och i vägen.
Arvet står mitt på golvet. Det får inte plats nämligen. Möbler måste placeras om och endel mösjligen förkastas till källaren.

Vad gör Beez i detta virrvarr av möbler och saker att ta itu med?
Hon lägger sig under en filt i soffan med en bok, rostade mackor och rabarberte.
Det finns ju en dag imorgon.
Om jag inte hade arbetat från sju på morgonen till tio på kvällen så hade jag kunnat ordna det då.
Helvetesdag imorgon.

Jag skall nu ha en nykter månad tänkte jag.
Nej det är inte bara en bakissöndagstanke.
Det är definitivt dags för det.

Tillbaks till bokläsandet och godiset.
Imorgon är en annan dag.

image24

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Det ser ut som ett bra sätt att bota bakruset på!
Ha det gott!

2007-10-21 @ 21:28:48
URL: http://glansigyta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0