Matlagning

Inte idag förstås. Idag intogs som vanligt mackor med ost och en tallrik yoggi. Men lite wild and crazy blev det trots allt. Solrosfröna håller på att sina och eftersom jag måste ha det i yoggin på morgonen så tog jag ett stort beslut precis. Inga solrosfrön i yoggin ikväll. Istället kom jag på den snillerika idén att smula ner ett digestivekex i yoggin.
Oväntat. Ytterst oväntat. Det ansågs tyvärr inte så uppskattat hos mina smakllökar. (smaklökar, vad är det för ett ord egentligen? Ser de ut som lökar? Luktar de som lökar?)
Så dagens tips från matlagningsgurun är Smula inte kex i yoggin, håll dig till rutiner.

Igår däremot lagades den enda rätten jag kan hantera. En kulinarisk upplevelse utöver dina tidigare matorgier.
Fullkornspasta med köttfärssås.
Den brändes icke vid. Den pepprades inte för mycket, sist tappades pepparkaret i färsen..... Och framför allt så såg t.om. arbetskamraterna att det föreställde köttfärssås.
På min arbetsplats verkar det vara idel gourmekockar. Alla utom jag, och möjligtvis sim, lagar den ena extrema maträtten efter den andra. Tårtor och fikabröd bakas.
Hur tror de att det får mig att känna mig?
Jag, den hopplösa mackätaren, får tårar av skam i ögonen.
Känner mig nästintill mobbad på arbetsplatsen. Kanske skall ta upp det med chefen? Jag måste få upprättelse.
Jag kan inte rå för att min aura stöter ifrån sig all kunskap och finess inom det område som på högstadiet kallades hemkunskap. Ett ämne som jag by the way hade MVG i. Ha ha ha ha vad jag lurade den tanten. Det måste vara det minst rättvisa betyg hon någonsin utdelat.

Well här är gårdagens bedrift. Och yttra inte ett ord. Det kanske ser en aning skumt ut, men det var faktiskt fullt ätbart. Och det bästa av allt. Det räckte till två matlådor. Alltså behöver jag icke utsätta mig för spisens terror idag också.
Se och njut.

image21

Kommentarer
Postat av: julls

det tar sig i köket ser jag.. inga brända köttbullar här inte.. :D vi får laga mat nån kväll..lovar att lära dej allt jag kan! mohaha!! pussen å kramen

2007-10-05 @ 23:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0