Jag och söndag

Söndag 13.9.99

Hon känner efter om det här är att vara fri.
Om det här är ett liv med någon mening i.
Det är ingen som tjatar längre.
Det är ingen här som ber henne att stiga upp.

Är det verkligen du?

Det fanns stunder när hon visste hur det skulle va.
Men det är som om hon glömt var som var så bra.
Hon har för längesen tappat lusten.
Har för längesen glömt vad som var värt någonting.
Hon minns bara bilder i perferin.

Finns ingen som börjar gräla om ingenting.

Har du sumpat din sista chans?

Är det verkligen du?

Känner efter om livet kan vara lite mer.
Det är grått som om ett moln träffat hennes kvarter.
Det är ingen som pratar längre.
Det är sådana dagar som vänder allt upp och ner.
Det är sådana dagar som hela världen sjunger:
Har du sumpat din sista chans?

Är det verkligen du?




Söndagen idag är Beez tänka efter söndag.
Ett tungt ok tycks ha lagts på mina axlar och jag orkar inte bära det just idag.
Jag stampar på samma ställe och livet vägrar gå vidare.
Jag vill så mycket mer. Så mycket mer än det här.
En stor knut i magtrakten. Kan du trassla upp den?
Är detta verkligen jag?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0