En alldeles vanlig dag i mitt liv

Vaknade med en studs när alarmet skrek 05.55. Men tänkte, snooza en liten stund Beez, de får du.
Sedan var den morgonen stressad till max.
Kaffet rann ner på 2 sekunder.
Efter en språngmarch till parkeringen fann jag jyggen iklädd rimfrost. Bara att plocka fram isskrapan.
Tävlade mot en tant med bilen parkerad rumpa mot rumpa mot jyggen.
Vi sneglade mot varandra. Sen gick startskottet.
Jäklar i det vad jag skrapade. Sen kastade jag min handlöst in i jyggen.
Jag vann!
Race mellan bilarna på väg till jobb.
Nästan i tid......

Efter en sedvanlig kaffe i fikarummet skulle arbetskläder iklädas.
Var är mit id-kort?
Lägger det alltid mitt på bordet framför mig. Men nu, borta....
Går med Simmis in i omklädningsrummet och tar på arbetsoutfiten.
När jag kommer in på avdelningen möts jag av en gigantisk jätte Beez uppkopierad på ett gigantiskt jätte papper.
ID-kort upphittat. Lämnas ut mot beskrivning.

Dagen på jobb förflöt nästan smärtfritt. Kastade en latexklump i pungen på en arbetskamrat.
Spelade schlager i ren djävulskap för att irritera min omgivning.

Köpte en soffa på vägen hem.
Tja, det kan väl behövas.
Ett soffbord köps imorgon.

Ett stenhårt cykelpass på gymmet. Söt pojke på hojen bredvid. Aldrig sett honom förut.

Hemma kom jag på att klippa naglarna innan jag hoppade in bakom duschdraperiet.
Gick bra ända till sista lillfingernageln.
Plums!
Nagelknipsaren i toastolen.
Hmmmm.
Ner med handen. Jag döööööör nu. Klöks klöks klöks klöks.
Tvättar mig och knipsaren med okristligt massa tvål.
Klipper sista lillfingernageln.
Hoppar in i duschen.

Här är jag nu.

Over and out amigos.

Kommentarer
Postat av: Simmis

Vad äckligt att du tappade den i toastolen! Gick den inte att spola ner... Och förresten du glömde ju att berätta om latexklumpen, detta vill jag ha en uppdatering om i morgon, dvs om jag kan springa ifrån panchisen... (såg väldigt lustigt ut när jag stavade det med ett e istället för med ett a, det fick bli ett a)

2007-10-25 @ 17:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0