En alldeles perfekt lördag

Tidigt störande alarm i lördags. Tur att jag inte var den som skulle upp och jobba i alla fall.
Upp kom jag dock.

Jyggen tog mig till en av två snälla pojkar som skulle slita under mitt befäl denna dag.
Släp hämtades.
Andra pojken väcktes och plockades upp.
Soffa och bokhylla kånkades ut i släp och kördes till tippen.
Brum brum till möbelaffären. Får soffan verkligen plats i släpet? Långa pojken mätte sig med emballerad soffa, lade sig sedan raklång i släpet. Jomenvisst får fina soffan plats.
Glad att jag inte heller var en pojke som skulle få in ny fin soffa genom litet litet trapphus och liten liten dörr.
Men till sist stod den där.
Skepp sänktes och biskvi åts.
Fotbollstitt, öl och bowling beslutades.
Snabbt besök på systembolaget visade att helgen inte alls skulle bli ölfri.

Sedan kom min pojke.
Thaiboxning skulle ses i sporthallen bestämdes.
Jag vill också brörja med thaiboxning. Skit coolt.
Fina pojkar med tighta kroppar.
Fina tjejkroppar också om du frågar mig. Armar är fint.

Pizza intogs och öl dracks.

Jag är sämst på bowling. Stryk av en tioåring känns si så där va.
Men roligt hade jag.

Tänk vilka underbara vänner jag har. Så glad jag är att jag har er.




image25


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0