Kagbag

image37 

Inhandlingslistan var strukturerad. Varorna uppspaltade.
Efter ett svettigt spinningpass kutade jag anfådd in iaffären. Handlade mina ingredienser till kagbaget.
På hemvägen kom jag på att jag ändå inte handlat allt som stod på listan.
Lilla bubbelbeez...
In i duschen. På med mössan. In i jyggen. In i affären. Handla varor. Hem. Smälter smöret på spisen. "Blanda i mjölet."  Om jag hade inhandlat något mjöl. Drar smöret av spisen. På med mössan. Över gatan till liten liten utländsk butik. Köpa mjöl. Hem. Baka klart kakan.

Jag är helt övertygad om att jag någon dag. Vilken som helst nu. Kommer jag glömma bort mig själv.
Kan man nå den nivån av disträhet?
Jag torde vara den lilla mygga på jorden som är närmast till hands iallafall.

Resultatet blev nog bra. Hoppas jag iallafall. Kan ju inte tjuvsmaka. Den skall medtagas till jobb imorron.
Men med ett innehåll av coklad, valnötter och mosad banan, hur skulle det kunna smaka annat än sagolikt?
För sliskigt?! Fuck off.

Over and out and good night.


Kommentarer
Postat av: Simmis

Jag blir impregnerad...
=0)
Jag hade nog lagt ner att åka till affären efter andra försöket!!!

Smakade den bra?

2007-11-27 @ 16:05:26
Postat av: Ellinor

Tror jag har glömt bort mig själv mer än en gång... Baka är härligt! Ser gott ut:)

2007-11-28 @ 22:32:36
URL: http://mariaellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0