Helskruvad

Helgen spenderades helt utan planering på annan ort.

 Ett nästintill planlöst irrande besök i flertalet butiker.
Vad som inhandlades var en bärnstensfärgad vas, som lyser magiskt vackert då solens (eller ett lysrörs, då det trots allt är kolsvart nästintill hela tiden i denna underbara årstid) träffar dess yta, tassar till mitt ärvda matsalsbord samt en röd lackplånbok med en vacker rosett. En plånbok som blev utskrattad på jobb i måndags. "Nämen lilla Beez har du verkligen inget mer vettigt att lägga pengarna på?"

Aftonen slutade mkt underligt. En övertagen säng hos stackarn som bjöd oss på mat, kaffegök, konjak och öl. Han drevs rent av på flykt till någon annans hem.
Morronen kändes en aning skruvad. Frukost skulle komma farande med hemkommen stackare sades det. När påtagandet av kläder skulle ske fanns endast en sock tillhörande Beez. När jag som bäst trippade runt med en sock och letade efter mina linser, för "nä, jag har inte dem på mig" , ringde världens bästa T. Tydligen hade ett samtal kommit till hans mobil under kvällen och ett kryptiskt meddelande innehållande min gälla stämma spelats in efter tala in ett meddelande efter pipet.
T:s fråga var om jag överhuvudtaget levde? Var befann jag mig och hur hamnade jag där?
I mitt virriga tillstånd mellan sömn och vakenhet, fylla och bakfylla, så kom inget vettigt ur min lilla söta mun. Ett mummel i för honom en innehållslös ordföljd gjorde inte honom mer insatt i mitt för tillfället stora sockproblem.
"Ring mig när du hittat din sock och fått tillbaks dina ögon".

Vackert var det iallafall i parken och längs havet.

Hmmmm, borde jag möjligtvis bli en mer strukturerad och inte fullt så spritglad människa?
Tänk vad tråkigt jag och min omgivning hade haft då.

Efter besök hos min magiskt duktiga frisör så har jag idag ny frisyr. Nöjdare kund får hon leta efter. Coooooolt.


image29

Kommentarer
Postat av: J

Det är bara för att vi är avundsjuka på att du har ett spännande liv som gör att vi retas med dig för din röda plånbok. Tänk den som hade ett sånt spännande liv. Och du har verkligen världens bästa frisör!!!

2007-11-07 @ 18:46:05
Postat av: M

Snön verkar dock ha valt att regna bort nu. Så typiskt. Men jag ger inte upp. I år ska det bli en vit jul!
Galet fin plånbok!

2007-11-08 @ 22:16:46
URL: http://www.passopp.blogg.se
Postat av: cajjan

den där röda godsaken var ju helt underbar.. var kommer den från?

2007-11-25 @ 18:16:08
URL: http://helloass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0