En alldeles sagolik vuxenhetsdag

En rattmuff, en speljoystick, en apa, snapsglas, kokböcker, en gris, en glass samt några mer seriösa gåvor i form av smycken kan summera gårdagens skörd av vuxenpresenter.
När släkt tågar in på lördag vet jag även att fina självutvalda vinglas kommer att finnas i min ägo.
En mycket fin bjudning av er, mina söta vänner, innehållande den godaste av chokladtårtor, glöggte samt en namngiven pfefferkuchen.
Ni är världens underbaraste små rackare, det hoppas jag att jag sade nog med gånger för att det skulle komma fram till era hjärtan.

Kvällen avslutades lite bisarrt (hmmmm, hur stavas det...?!) med ett självförvållat bränt, icke menat, stinkande syltkok av vinglögg.
Stanken finns fortfarande i min lya och slog emot mig när jag ankom från arbetet.
Hur kan man disträa bort att man satte en kastrull med glögg för värmning på spisen så till den milda grad att det blir rökutveckling?

Om min farmoder skulle ens ana vad jag kommer investera mina födelsedagspengar givna från henne i, (Eftersom jag förmodar att det är det som hennes gåva kommer bestå utav) så skulle hon svimma av utan det minsta tvivel.
Inte ens till min mor vågar jag knysta detta känsliga ämne.
En tatuering är bestämt och nästan klarskissad i huvudet. Den skall väga upp den tidagare gjorda bilden som pryder min kropp.
En söt djävul skall ställas mot en ängel som är "full i fan". Full-i-fan-ängeln skall pryda området mellan mina skulderblad och tid skall beställas på Freitag.

Snart dags för att vinna Tour de France.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0