Djävular

Klockan sju alarmerade väckarklockan. Sju. Har jag försovit mig nu?! var min första tanke denna morgon. Efter en stunds eftertanke med täcket över huvudet kom jag underfund med att det var lördag morgon och en tvättid fanns att passa.
Träningsbyxor kom på och ett linne drogs över huvudet.
Varför blir jag alltid så ställd när jag ser att det finns andra människor i tvättstugan? Jag stannar till och ser dum ut innan jag får fram ett Hej Hej. Väl tillbaks i lägenheten var jag tvungen att kissa och ser mig själv omedvetet i spegeln. Endast iklädd ett linne, när det är minusgrader ute, ett hår som otvättat står på alla ändor det kan och med gomorrronet fortfarande i ögonen ser jag fördjävlig ut.

Efter intagandet av det absolut nödvändiga kaffet gav jag mig ut på en långpromenad i det vackra vintervädret.
Isfläckar här och var visade att det faktiskt är vinter.
Utan termometer är det svårt att veta exakt hur kallt det är, men jag kan erkänna att endast ett linne under jackan var kanske inte det smartaste valet.

Städdjävulen tog tag i min krage idag, satte dammvippan i handen på mig och gav mig en spark i arslet.
En timme senare skiner lägenheten.
Jag gillar djävulen.
Det finns många djävular, vissa bra, andra en aning sämre för mitt välbefinnande.
Städdjävulen, Partydjävulen, Träningsdjävulen, Busdjävulen, Rastlöshetsdjävulen och Bråksökardjävulen är nog de ur djävulssläktet som rycker i mig oftast och leder mig in på slingrande vägar.

Kvällen skall spenderas med söta vänner. Ölen skall lämnas hemma denna kväll och vika undan för Cola.
Speldjävulen skall drabba mina vänner och en vinnare skall utses. Jag blir den enväldiga nyktra domaren.

Fars Dag imorgon. Min älskade far skall få mycket godis och en stor kram av sin bångstyriga yngsta dotter.

She looks like an angel, but she is a devil.




image31


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0