Disträ

Efter en gigantisk dos huvudvärk, som innebar endast sova under filt i soffan, igårkväll så vaknade jag pigg och exceptionellt utvilad. Första gången på länge i tid till jobbet. Stjärna i kanten.

Föreläsning i batterikunskap stod först på dagens schema. En kul och duktig kille var där för att undervisa oss obildade.
Som vanligt tog det Beez cirkus pirkus tio minuter innan hon bubblade in sig. Antydningar om att vara disträ och absolut oförmögen att hålla fokus kom inom kort från Blipp, som för övrigt hade som huvuduppgift att under föreläsningen rita med en bläckpenna på mig.
Efter ett tag anade även undervisaren min absoluta oförmåga att fokusera. Sedan kom det även titt som tätt pikar från honom.
Varför föddes jag med detta handikapp?
Vuxendamp var det någon som sade. Kan detta vara möjligt?

Nästa punkt på dagsagendan var uppstartsmöte för ett bautaprojekt som jag blivit tilldelad.
När jag sedan beklagade mig och sa att jag var nervös för allt som jag skall utföra och planera, kom ännu en replik från Blipp; "Ja, nu är det slut på glidardagarna".
Ironiska repliker haglar ständigt på vår arbetsplats. "Låg nivå på skämten idag" sade en reparatör på besök. Idag?! var vårt svar.

Dagen avslutades sedan med en livsfarlig färd på ett sparkcykelflak. Tomten körde och en snabbare sparkcykel får man leta efter.
Girade förbi ett ekipage i korridoren och tanten fick raskt hoppa undan. "Hej hej!!"  vrålade Beez. Svaret var ett ansikte så surt att en citron hade smakat som en hallonbåt.
Girade i en kurva och farten ökade. En glasdörr tornade upp sig. Kabrak! Beez fötter satt klistrade mot rutan och folk stirrade konstigt.

Sedan har en promenad avverkats och egengjorda hamburgare intagits.
Idol skall ses och ostkaka med blåbärssylt avnjutas.
Då karlsloken är på egna äventyr och jag är rätt slutkörd efter veckan skall det bli skönt att kura ihop sig under filten och bara vara Beez.

Kommer vara tomt i sängen inatt.

Over and out amigos.

image30

Kommentarer
Postat av: M

Ja, hemmagjorda burgare är liksom lite fredagsstandard. Oh, lät otroligt gott med ostkaka! Det finns inte på mitt bord.

2007-11-09 @ 20:04:48
URL: http://www.passopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0