Bara jag

Var på långpromenad bland fallna löv och okända människor på berget idag.
De flesta kommer gåendes två och två.
Aldrig jag. Alltid med musik i öronen som stänger ute alla försök till kontakt från omvärlden. Jag med lilla jag vill bara vara jag. Låt mig vara.

Naturligtvis Fars Dag middag hemma.
Syster med man och familj, och jag med lilla jag.
Jag är bara jag. Låt mig vara.

Ett besök på Maxi var tvunget.
Främmande människor handlar efter lång inköpslista till de sina.
Jag med lilla jag tog en korg och slängde ner ett mjölkpaket, ett yoggipaket samt en brödpåse.
Jag handlar bara åt lilla jag. Låt mig vara.

De bråkar som vanligt ovanpå. Höga anklagande röster.
Jag med lilla jag tänder vackert flammande ljus på soffbordet, rostar en macka och läser min bok.
De önskar de var någon annanstans.
Jag vill bara vara här med lilla jag. Låt mig vara.

Jag med lilla jag undrar om det är meningen att alltid vara så här.
Ni mot mig. Jag mot mig.
Jag vill bara vara med dig. Snälla låt mig inte bara vara.




Kommentarer
Postat av: Ellinor

Du skriver bra!

2007-11-12 @ 12:05:21
URL: http://mariaellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0