Back in town

Jag har frusit utan uppehåll i fyra dagar. Det måtte varit minusgrader i bussen. Och tiden som spenderades bortom bussens säten var jag om möjligt ännu mer frusen.
D har hört mig gnälla och klaga och huttra under hela resan.

Jag har deltagit i trolleritrick, förlorad i memory och druckit varm choklad med mintu i. Mysandes i bussen med halsduk och vantar på var det gudomligt gott med denna varma dryck.
Många intryck har det varit att ta in under dessa dagar. Ett gigantiskt mässområde med 17 hallar fyllda av all möjlig  utrustning.

image32


Ser min spegelbild i datorskärmen. Det spretiga håret har fått den ultimata mössfrillan efter att fuktigt ha fått toppluva på sig.
De svarta naglarna arbetar frenetiskt på tangenterna. En total makeover igår fick naglarna att bli svarta och ögonlocken mörkblå. Polsk hora var det någon som sa. Hmmmm, tur att ja var onykter när de bestämde att jag skulle sminkas och poleras.

Funderar på om jag skall ordna något att äta. En rostad macka och några pepparkakor var gårdagens dagsmeny.
Idag har jag ännu bara lyckats få i mig några godisbitar.
Hua mig vad dålig jag är på att ordna mat åt mig själv.
Beställa thai kanske.



Jag ser på dig och speglar mig själv.
Jag lyssnar till din röst och den uttrycker det jag tänker.
Jag känner dina andetag och de är i takt med mina.
Jag håller om dig och det känns som du är en del av mig.
Jag är med dig och för första gången känner jag mig hemma någonstans.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0