Vuxenpoäng

Fast jobb
Egen lägenhet
Egen bil
Pensionssparar
Husdjur
5 veckors semester
Ser på Allsång på Skansen
River av påsen på bion så det inte ska prassla
Hänger upp nya gardiner (utan att putsa fönsterna iofs...)
Lämnar inte längre tvätt till mamma (hmmmmmm)
Skriver inköpslista när jag ska handla (började igår, det måste väl räknas?)
Har pärmar med register i där jag sparar viktiga papper som jag aldrig någonsin tittar på igen efter att jag slitit upp dem ur kuvertet
Vattnar mina krukväxter (har inte dödat en endaste en på  flera månader, fast ibland får jag ta till HLR och hoppas att jag kom på mig i tid)
Våttorkar golv (ända sedan en vän till mig förklarade hur äckligt det var att inte göra det. hur alla bakterier och farliga virus hopar sig på golvet i min lägenhet så länge jag inte våttorkar)
Lagar mat (skratta inte. jag gör det. ibland. ok, oftast i ottan innan jag springer iväg till jobbet. och då oftast makaroner med olika bihang. men det måste väl klassas som matlagning?)
Dricker kaffe (det måste tillhöra vuxenpoängsskalan. iofs har jag druckit kaffe sen jag var ungefär fem år gammal. men poäng för det med)
25 årsgräns snart passerad. hujeda mig
Betalar tv-licens
Innehar prenumeration på dagstidning
Bakar bröd
Tycker att en bakfull söndag är en bortkastad söndag (där kanske jag tog i till det yttersta.... men det är jobbigt med baksmälla.)
Har tom börjat klara av smaken av rödvin utan att kväljas och sedan spotta.

Listan kan göras huuuur lång som helst. Men jag sitter på jobb och bör nog ta tag i någonting seriöst snart. lite toksurf månne?
Konstigt att jag fortfarande inte känner av den mognadsgrad som jag trots allt uppnått.
Tur är väl det, för vem vill bli vuxen?

Frid vare med er.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: e

Jag som hade åldersnoja! Nu känner jag mig plötsligt inte alls gammal;)

2007-07-26 @ 09:03:18
URL: http://mariaellinor.blogg.se
Postat av: Ellinor

Gillar din med! Så du har bott i Lund alltså! Hur klarade du av att flytta här ifrån..?;) Hoppas du får en härlig helg!

2007-07-27 @ 12:59:37
URL: http://mariaellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0