Rödljus

Varför blir det bara grönt för cyklister och inte för fotgängare när man trycker på knappen vid cykelbanan när det blir grönt för bårde cyklister och fotgängare när man trycker på gångbaneknappen vid ett övergångsställe?
Jag har testat detta hela veckan nu när jag går till och från jobbet och det stör mig lika mycket var gång.
En till synes korkad konstruktion.

I flera dagar nu har jag inte velat göra någonting.
Träna har jag inte ens skänkt en allvarlig tanke.
På jobbet får jag hela tiden kommentaren "Snapp out of it Beez", "Back to reality".
Jag kommer hem, lagar käk och sen bara är jag.
Jag ligger rakt upp och ner på golvet i vardagsrummet och bara tänker.
Jag svarar inte i telefon.
Jag svarar inte på sms.
Jag ser inte ens på TV.
Jag känner mig inte deppig, men inte heller glad.

Vad gör jag?
Vad skyndar jag hem till?
Vad vaknar jag upp till?
Vem julpyntar jag för?
Vad hoppas jag på?
Vem ska jag ge morgondagen till?

Jag känner det hårda golvet under min rygg och jag är så förbannat trött på att inte ha några svar.
Jag är förbannat trött på att inte vara tillräcklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0