Mörkret

Nycklarna klickade i låset.
Jag stannade till i dörröppningen och stirrade in i dunklet.
Från en nästintill aldrig stilla och tyst stund till absolut tystnad.
Klockan ger ett dovt tickande ifrån sig.
Har aldrig märkt att den slår så hårt.
Tar av mig kläderna och glider in under nya, kalla, strikta lakan.
Jag ger ord åt mina tankar ut i mörkret.
Jag får inget svar.
Drar täcket tätare om mig och stänger kylan ute.
Sluter ögonen och jagar tankarna på flykt.
Jag finner inte svaren inatt.
Men imorgon kommer ännu en dag.
Svarar jag då?


Kommentarer
Postat av: coorny

naaw beez, äntligen skrev du din blogg så ja hitta dig :) hoppas du haft en bra jul!
God fortsättning =) puss

2007-12-25 @ 13:21:16
URL: http://corneliaericsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0