Julmys

Föregående kväll har i mina ögon aldrig inträffat.
Jag har raderat den ur mitt minne.
Men dagen idag är desto viktigare. För idag ska jag rycka upp mig. Det är nog det bästa jag tänkt ut på mycket länge.
Tack vännen för att du lyssnar utan att döma.


image40


En promenad ner till staden idag för inhandling av en hoper klappar.
Klappen till brodern min är nog det bästa köpet idag. Jag tänker inte skriva vad det är för jag vet att du tjuvläser om syster litens struliga liv.
Nu är alla klapparna inslagna och väntar på att få slitas ur sitt fina julklappspapper på julaftons kväll.
Ett fåtal klappar återstår att införskaffas. Jag är en filurare som vill ge något med tanke bakom.
Jag vill inte ha massa paket med onödiga prylar till jul. Jag vill ha en tanke, att någon känner mig och vet vad som är jag.

Ett besök gjordes även i teboden idag. Resultatet blev julte och en ny tekula.
Nu sitter jag uppkrupen i soffan med massa ljus tända och en stor kopp med underbart te. Adventstaken lyser i fönstret.
Det är jul idag. Det känns jul idag. Och Beez försöker finna lugnet.

Jag skall vira den stora halsduken om mig alldeles strax och ge mig ut på en uppfriskande behövlig kvällspromenad.
Tankarna skall samlas och hjärnan rensas på sin svarthet.




Ibland måste Beez jaga ut det som finns i huvudet. Ska bara lära mig att göra det på ett bättre sätt.

Adios amigos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0