Gröna fingrar?

image44


Kan man kalla detta arrangemang för gröna fingrar?
Enligt mina normer kan man det.
Jag har således gröna fingrar.

Idag har jag inte utfört någonting vettigt.
Jag har bråkat en smula med en äldre herre som vägrar tänka i nya banor utan är kvar på tidigt 50-tal.
Anekdot efter anekdot mumlas fram ur hans mun.
Jag varken orkar eller bryr mig om att lyssna.
Trött på gubbar som tror sig vara gamla i leken och ha all kunskap och kompetens som krävs.
Medan jag gång på gång påpekar att utvecklingen har gått framåt de senaste femtio åren.
Jag har mer kompetens än er på vissa plan.
Men att få en pensionär att förstå det syns omöjligt.

Rääääröööörääää brööööööööö läääääää.
Just precis så låter danska för mig.
Hur kan man skicka en säljare att presentera en produkt när han har hela munnen full av gröt?
Jag fattade ingenting.
Jag vet inte ens om han frågade mig något.
Han tittade frågande på mig några gånger men jag bara dumstirrade tillbaks.

Släpp Skåne till danskarna är dagens råd.

Dags för att ge bort ett arrangemang och kramas lite.

Trevlig Lucia på er!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Japp du har absolut gröna fingrar! Nu blev jag sugen på en tripp till plantagen:)

2007-12-16 @ 14:44:22
URL: http://mariaellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0