Vad ska vi göra med våra liv?

Denna oändliga fråga ställdes av min underbara sötnos till bästa vän idag.

Vi satt med varsin helt vanlig, ordinär kaffe, utan vare sig latte eller mocca, samt en varsin bit läcker cheesecake med jordgubbar, på en uteservering mitt i sommaridyllen Halmstad. Ett Halmstad som idag inte riktigt ville vara vare sig varken soligt, regnigt, varmt eller kallt. Utan mer bara som oss två själar i samförstånd mittemot varandra i ett virrvarr av tanter och barn. Idag är vi bara oss, utan krav och utan behov.
Hon trött efter en tuff vecka på hennes nya superjobb. Jag lite smått uttråkad, men fullt utvilad efter en vecka i ledighet och sköna "jag-gör-precis-vad-jag-vill" dagar.
Hon hade hela helgen spikad, med party inplanerat och hela väskan full med jobb som skulle avklaras. Jag med en helgagenda som säger match, party och ännu fler "jag-gör-precis-vad-jag-vill" dagar.

Vad ska vi göra med våra liv?
Denna fråga innebär i samförstånd, "varför kan inte vi få ett förhållande att fungera någorlunda normalt?". Resten av världen tycks hitta sina soulmates en efter en. Eller kanske gör om dem de lyckas fånga och övertalar sig själva att det är just det de är, den enda rätta.

Vi bestämmer snabbt att vi är alldeles precis så enkla som vi själva anser att vi är.
Vi har varken konstiga sjukdomar i form av schizofreni eller torgskräck, eller ett förflutet som gangsters. Vi har aldrig tillhört någon konstig sekt eller ens en feministklubb. Mördat har vi heller aldrig gjort. Inte heller demonstrerat mot köttätare uanför Mc Donalds.
Däremot får vi tillsammans konstiga infall, utfall och ibland, dock ytterst sällan, anfall. Men detta är endast pga den enkla anledningen att ni, vår omgivning, inte förstår hur våra hjärnor fungerar. 
Sjukt roligt har vi tillsammans i vår lilla bubbla där ingen annan tycks kunna andas. Hon och jag, i symbios.

Vad ska vi göra med våra liv?
Frågan är ställd och härmed ypperligt väl besvarad.
Vi skall spendera dem ihop.
Du och jag, i vår egen bubbla av samhörighet.
Nu skall vi bara hitta karlarna som kan överleva med oss däri.

Att beröva livet vänskapen är som att beröva jorden solen.


 image1

Kommentarer
Postat av: Vännen

Puss på dig sötnos, trivs bra i bubblan! :)

2007-08-17 @ 13:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0