Semester

*Tittar på klockan*
Den mest långsamma klockan i hela världen måste finnas i mitt arbetsrum. Har aldrig varit maken till långsammare tickande.
Försöker härda ut, men snart går det inte längre. Jag exploderar av semestervillighet. Det spritter i hela kroppen av längtan till ledigheten.
Det fina vädret har anlänt. Sol utanför fönstret. Kvicksilvret börjar stiga.
Fast vad hade ni förväntat er? Det är ju jag som går på semester.
Jag skrattar åt er. Allesamman. Rått!
Planering mina högt ärade vänner, planering.

Jag har städat skrivbordet.
Rensat mailen.
Vattnat mina blommor.
Gjort färdigt allt ofärdigt så jag slipper det efter semestern.
Plockat bland papper och mappar.
Ringt alla livsviktiga telefonsamtal.
Dirigerat om mina arbetsuppgifter som inte är slutförbara.

Så vad finns då kvar att göra?
Lyssna på Winnerbäck.
Toksurfa.
Fika.
Stänga av telefonen och sökaren för semestern.
Busa på arbetskamraternas arbetsplatser. He he he.
Dricka kaffe.
Och toksurfa lite till.

*Tittar på klockan igen"
Åhhhhhhhhhhhhhhhh.
Tickandet saktar in. Är det möjligt, kan det ticka mkt långsammare?

Men snart, snart är jag fri.

Over and out, amigos.


Kommentarer
Postat av: Beckis

Tjena semesterfiraren!
Det är ju riktigt kul att läsa sin systers blogg.Att gubbarna över 50 är så inskränkta, men det är väl rätt typiskt, de måste ju klaga på nån för att deras eget liv är dötrist.
hrmm Kenny kom precis fram och frågade lite snällt: varför kommer det ingen snö??? Precis när solen bestämt sig för att lysa upp tillvaron lite.
Ha det gott och inte för mycket fest va?
Raffe har fått barn nu men det vet du nog redan

2007-08-04 @ 18:17:28
Postat av: Bea

Snö vill vi minsann inte ha.
Solen har ju precis hittat fram.
=)
Såg bebisen.
Söt liten rackare.
Party idag, måndagsklubben. =)

2007-08-06 @ 10:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0