Saker jag tycker om

Vänner. Vilken tur jag har som har hittat de mest underbara vännerna i hela världen. Men de är bara mina, så keep your hands off them. Love u girlies.
Glass. Mjukglass med sånt där svart, blått lakritsströssel.
Musik. Hade inte överlevt en enda dag utan musik. När jag går, när jag äter, när jag borstar tänderna, när jag kör bil, när jag städar, när jag dör. Gillar inte tystnaden.
Öl. Det trodde jag aldrig att jag skulle skriva. Men så är det faktiskt. Beas ciderera är över.
Karlar. Kan inte leva utan er. Det vore det bästa. Men, what is a girl to do? Like you too much. Ni är mysigare att krama än flickor. How can that be, Bee?
Mat. Riktig lagad mat tycker jag om. Allt mer sällan detta intages dock. Måste hitta mig en kock och behålla honom. Behålla är mitt ständiga problem.... Men mat det tycker jag om, det borde vara anledning nog för att stå ut med en karl.
Dansa. Upp och hoppa. Skaka rumpan. Discodans och Bea är ett bra par. Dansa själv hemma i min lägenhet går också bra, men dansas görs faktiskt bäst i sällskap.
Promenera. Med min musik i öronen skulle jag kunna gå hur långt som helst.
Studera människor. Sitta på ett café eller en resturang och bara titta på människor tycker jag är spännande. Socialt beteénde är kul att studera. Jag tycker om männisikor helt enkelt.
Familj. Tänk om jag inte hade haft min familj, vad ensam jag hade varit då. Världens bästa familj har jag minsann.
Skriva. Skrivandet är ett utlopp, för arga, ledsna eller roliga tankar. Utan skrivandet skulle jag sprängas. Min hjärna hade blivit alldeles för full av tankar och en explosion hade varit oundviklig.
Kramar. Jag älskar kramar. Kramar alla så ofta jag kommer åt. Finns det ngt mysigare än att kramas?
Åka. Bil, tåg, buss, flygplan. Allt utom båt är skönt att åka, vatten är sååå skrämmande. Med sällskap så kan resan vara bättre än målet. 
Mjölk. Får egentligen inte dricka mjölk säger min mage. Men det är så gott. Speciellt en bakfylledag, då finns inget bättre än mjölk.
Prata. Med mina vänner, med pojken, med mamman och pappan, med arbetskamrater, med nya människor, med gamla människor, med syskon, med barn, med dig.


Tänk vad mycket det finns att tycka om. 

Over and out amigos.
 

Kommentarer
Postat av: Tilda

Det blåa och svarta strösslet heter SALTLAKRITSSTRÖSSEL Bea! :D

2007-08-26 @ 20:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0