Saker att göra när det regnar

  • Städa. Tråkigt, men när katthårstussarna yr som löven i en höststorm så känns det nästan som en befrielse när man tar fram dammsucken och med aggressionen hos en skrämd anakonda jagar dem på flykt.
  • Nästa torde väl då vara diska. Jag närmade mig diskberget försiktigt i förmiddags. Smög liksom runt hörnet in till köket. Det såg skrämmande och högst ointagbart ut vid första anblicken. Hur kan jag ensam lyckas dra fram all denna disk? När jag dessutom nästintill håller mig vid liv på en kost bestående av mackor, yoggi och bananer, så torde detta gigantiska diskberg inte kunna vara mitt. Men nu fanns det ju där, i mitt eget kök. Så jag angrep det med Yes och diskborste, och till slut var diskstället fullt och vasken tom. Svettigt men nödvändigt.
  • Hmmmm, en punkt till inom området städning måste nämnas. Detta för att det faktiskt gjordes idag. Rensning av avloppsbrunnen i badrummet. Bläääärk. På med gula långa gummihandskar och ner med näven i brunnen. Klökas är bara förnamnet.
  • Över till mer roligare typer av underhållning. Film. Ett givet inslag under regniga perioder. Helst tillsammans med en kramgo pojke tättintill i soffan under filten, men en kramgo väninna går minst lika bra. Den stora godispåsen är en given inkludering under begreppet film.
  • Kakbak är något jag borde ägna mig åt oftare. Underligt är att jag oftast lyckas med kakbak. Jag och matlagning är helt sonika för olika för att ens kunna närma oss varandra under perfekta omständigheter, men jag och kakbak har en gemensam nämnare. På med förklädet som min syster gav mig i tron att detta söta söta plagg med ett hjärta på magen skulle få mig att vilja vara mer i köket, sen bakar jag så mjölet yr.
  • Bokläsning. Jag älskar böcker. Att krypa upp i soffan med en bra bok kan vara helt underbart. En kopp te och några varma scones. Lycka. För tillfället lusläses Gardells samlade volym om Juha i Sävbyholm, en komisk men gripande berättelse. läs den.
  • Mys med pojkvän. Det allra bästa med regniga dagar är att ligga i samma säng, eller soffa, med en mysig pojkvän. Utan att egentligen göra något alls kan det vara det bästa som finns.



image6

Kommentarer
Postat av: Tilda

Kakbak är något du borde ägna dig mer åt, hemma hos mig ;) Haha. Nej men idag bakade faktiskt mor min bullar till mig, så jag har det ganska bra med. Men ingen Bea iallafall. Du får gärna komma hem till mig o baka kaka bara för så att jag kan träffa dig, anytime :) Du är en fin person du Beatrice Johansson!

2007-08-18 @ 00:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0