Kakbak

Det har spridit sig en mycket angenäm doft i mitt hem.
En blandning av choklad och mint tror jag mig känna.
Och jag vet varför det doftar så undebart.
För att jag har bakat.
Härliga stora chokladmuffins med after eight i.
De är fortfarande för varma för att jag skall smaka en, så jag inväntar avsvalnandet.

Sitter framför tv:n för en gångs skulls. Den har nästan blivit bara som en del av inredningen i mitt hem, som en blomkruka eller gardinerna i fönstret. Finns där för syns skull. Jag lägger inte märke till dem men de måste finnas där för andra människor i min omgivning, som annars hade tyckt att jag vore en aning underlig.
Inuti tv:n finns just nu stefan holm. Han hoppar högt högt och vill få en medalj av ädlaste valör.

Senare denna eftermiddag skall jag ta mig ut i det ständigt växlande dagsvädret. Hoppas att regnet inte börjar falla på mitt huvud.
En promenad är alltså aktiviteten.
Möjligtvis att kameran blir min följeslagare denna dag.
Jo, för jag har faktiskt köpt mig en kamera även jag. Försår inte hur jag har kunnat leva mitt liv utan denna tingest. Jag älskar fotografier och att fånga min omgivning i de mest konstiga vinklar. Så nu mina kära vänner, och ovänner, skall ni se upp med vad som ni tar er för i min närvaro. Allt, precis allt, kan hamna i Beez arkiv av spännande och totalt ointressanta händelser.

Kaffe avnjutes i denna stund och nu skall en muffin även intagas.
Om du är snäll kan du kanske få smaka.


image10



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0