Höst

Morgonpromenaden idag inträffade ngt senare. Frukostritualen med nybryggt kaffe och morgontidning tog längre tid än vanligt. Troligast för att det är en av de sista härliga semesterfrukostarna. Finns inget härligare än att sitta med kaffekoppen på morgonen och läsa vad som hänt i världen sen igår.
Höstens vindar kändes så fort jag kom utanför porten.
Sahara Hotnights fyllde den mesta av promenaden idag. Det braiga humöret infann sig på en gång och har hållt i sig hela dagen.

Uphooking med Juliet stod på schemat idag, så efter intagandet av lunch cyklade jag fort fort ner till stan. Jag är den eviga Förlåt att jag är sen-vännen som alla alltid stampandes och tittandes på klockan står och väntar på.
En kaffe och muffins senare (oj med muffins det äts nuförtiden) vandrade vi stadens gator fram. Klädaffärer fick idag vika undan för inredningsbutiker. 

Första mössan inför den redan annalkande hösten införskaffades. 

Ja, jag vet att det ännu bara är augusti. Men jag längtar till mössor och kaffe i eftermiddagsmörkret på mysiga caféer.
Mössor är något av det bästa jag vet. 
Att sedan solen bröt igenom molnen på hemvägen och gjorde att den stickade hösttröjan nästan blev för varm får mig inte ur balans. 
Hösten är på intågande och min nya mössa väntar på att få känna de kyliga vindarna.

Dags för kaffe och kanske en muffins.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0