Glad

Idag vill jag krama hela världen.

Kan inte påstå att jag vaknade med ett leende på läpparna, som man gör ibland. Klockan började väsnas klockan sju. Varför? tänkte jag i mitt halvvakna tillstånd.
Tvätta....
Snoozade ändå en halvtimme vilket är mindre bra under en tvättid.
Väl nere i tvättstugan poppade Mika med Grace Kelly upp i huvudet.
I can bee brown. I can bee blue. ....I can bee anything you like.....Why don´t you just walk out the door?
Dansade några vändor bland smutsiga trosor och sockor medan jag fyllde mina maskiner.
Studsade upp för trappan till morgonkaffet.

Efter att nu ha lyssnat på de mest glada låtarna som finns i min winamprepetoar,
Var ligger landet där man böjer bananerna? (sinnessjukt att lyssna till egentligen. Big A:s fel =) )
Det är så synd att du är så söt (i know, it´s a shame)
Visit to Vienna (who´s fooling who?)
Allright (fotboll fotboll fotboll)
I want you to want me
(från Dawson´s Creak, you remember? Favvoserien under studietiden)
och dansat genom hela lägenheten varv på varv, så är jag redo för en alldeles, alldeles underbar dag.
Lunch på stan med världens härligaste joddlar Sara. Lite shopping på det.

Ibland tror jag att jag är världens lyckligaste.
Det tokregnar ute, på min semester. Jag håller på att tvätta. Förmodligen får jag gå in och jobba en snutt imorgon. Jag behöver städa. Kattlådan måste rengöras. Sovit dåligt har jag.
Hur är det möjligt att känna denna glädje och absoluta livsgnista?

Jag vill krama hela världen idag.
Kom hit och krama mig.

Puss på alla världens söta människor.





Har du kramat någon idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0